Γιατί η κωπηλατική είναι μια ευεργετική άσκηση

κωλατικη

Η κωπηλατική θεωρείται ως μια από τις καλύτερες αερόβιες ασκήσεις, που αποφέρει πολλαπλά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό. Πραγματοποιείται με τη χρήση εξειδικευμένου οργάνου γυμναστικής, που ονομάζεται κωπηλατική μηχανή. Για χρόνια ήταν υποτιμημένο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει όλο και περισσότερους θιασώτες.

Η βάση της άσκησης βρίσκεται στην κλασική κωπηλασία, που ως δράση έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα, αλλά και ως άθλημα είναι αρκετά παλαιό. Ωφελεί στην ανάπτυξη του μυικού συστήματος, την ενδυνάμωση της καρδιάς, ενισχύει τους πνεύμονες και βελτιώνει το νευρικό σύστημα. Το πλεονέκτημα της κωπηλατικής, που εκτελείται σε κλειστό χώρο, με το συγκεκριμένο μηχάνημα, είναι ότι αυτός που γυμνάζεται απολαμβάνει όλα τα ευεργετήματα της άσκησης χωρίς να παρεμποδίζεται από δυσάρεστα φυσικά φαινόμενα.

 

κωπηλατικη ασκηση

 

Η κωπηλατική κίνηση διακρίνεται σε δύο βασικά μέρη, το τράβηγμα και την επαναφορά. Αυτό εξασκεί σχεδόν όλο το σώμα, ισχυροποιώντας τους μύες και το καρδιαγγειακό σύστημα. Το γεγονός ότι ο ανθρώπινος οργανισμός καίει πολλές θερμίδες έχει ως αποτέλεσμα την εκτόξευση του μεταβολισμού.

Τα οφέλη της κωπηλατικής άσκησης, σε ένα γενικό πλαίσιο, θα μπορούσαμε να τα συνοψίσουμε ως εξής:

  • Εκγύμναση του μυικού συστήματος, σχεδόν στο σύνολο των μερών του, ενδυναμώνοντας τους μύες του κορμού, της πλάτης, των χεριών και των ποδιών. Αυτό έχει ως συνέπεια την τόνωση της μυικής δύναμης, της αντοχής και της ελαστικότητας, σε συνδυασμό με την παράλληλη απομάκρυνση του περιττού λίπους.
  • Ασκείται η καρδιά και το κυκλοφορικό σύστημα, γεγονός που έχει ευεργετικές συνέπειες για τους συγκεκριμένους τομείς.
  • Μεγιστοποιείται η ικανότητα του οργανισμού να προσλαμβάνει οξυγόνο.
  • Δαπανώνται περισσότερες θερμίδες, με αποτέλεσμα την αλλαγή του μεταβολισμού, προς το καλύτερο.

 

 

Προσοχή στα λάθη

Βέβαια, για να απολαύσει κανείς όλα αυτά τα ευεργετήματα θα πρέπει η κωπηλατική άσκηση να εκτελεστεί σωστά, με συγκέντρωση και προσήλωση, ώστε να αποφευχθούν τα πολλά συνηθισμένα λάθη στα οποία υποπίπτουν ασκούντες, συνήθως οι αρχάριοι.

Αυτός που την εκτελεί θα πρέπει να μη σκύβει και να μη σηκώνει τα χέρια μέχρι το ύψος του σαγονιού, αλλά έως τα πλευρά του. Επίσης χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, εάν κάποιος έχει προβλήματα στα γόνατα και συγκεκριμένα στις αρθρώσεις. Εάν τα άκρα, χέρια ή και πόδια, τεντώνονται στον απόλυτο βαθμό, τότε είναι δυνατόν να προκληθούν σοβαρά προβλήματα στους αγκώνες και τα γόνατα αντίστοιχα.

Με τον έλεγχο του σφυγμού ρυθμίζεται η ένταση της προσπάθειας. Είναι δυνατόν να διαφοροποιηθεί ανάλογα με την αλλαγή του αριθμού των κωπηλατικών κινήσεων και της αντίστασης. Στο τράβηγμα οι εκπνοές πρέπει να πραγματοποιούνται με αργό ρυθμό, ενώ όταν αυτό ολοκληρώνεται πρέπει να εκπνέεται ολόκληρος ο αέρας. Η επαναφορά πρέπει να συνοδεύεται με την αντίστοιχη εισπνοή.

Η κωπηλατική μηχανή, με άλλοτε υποτιμημένη την αξία της, πλέον αρχίζει να  καταλαμβάνει τη θέση που της αξίζει στον τομέα των γυμναστικών οργάνων και της άσκησης. Τα ευεργετήματα είναι πολλαπλά γι’ αυτόν που επιλέγει την κωπηλατική, μια από τις κορυφαίες αερόβιες ασκήσεις. Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία πρέπει να ακολουθείται με ευλαβική τήρηση των κανόνων, από τους ασκούμενους, διαφορετικά είναι δυνατόν να προκληθούν σημαντικά προβλήματα.